Mitt 2015

Hej!! (bara ett kort inslag först) Det är så kul med alla hundägarna som bor i huset (på jobb). Det går ju förbi oss i alla lägen, och så även när de går med hunden. Och då känner de liksom att de behöver ursäkta sig inför oss. Tex: "oj det här blev nog säsongens kortaste runda" när de kommer tillbaka med hunden efter 7 minuter. haha. Hur som helst, tänkte skriva lite sammanfattande om mitt 2015 här eftersom ni tappra krigare som hittar in här troligtvis är dem edna som faktiskt bryr sig. Lite typ. Året började i Sydney, eller i Paramatta närmare bestämt, där jag och Marcus vaknade på en madrass på golvet tillsammans med vårt sambogäng, Christoffer, Lisa, William, Janina och Bea. Sen fick vi se Fiji öarna i tre veckor. Jag blir rörd när jag tänker på det. Varje minut ville jag bara slå in i en liten ask och bevara i hela mitt liv. De kvällarna där, den gemenskapen, käka pappadums med sweetchili, dricka cava och se solnedgången. Leva på en strand och dansa bula dans med vildhundarna. Tre veckor va vi välsignade att få stanna där och jag önskar få komma tillbaka en vacker dag. Sen väntade Bali. River rafting bla. Sen thailand. HErre min skapare, jag chillade så hårt de första månaderna detta året att det är löjligt. Hur underbart som helst. Kände aldrig att jag missade något här hemma. Saknade mina vänner och familj. Men det va typ det hela. Väl hemma var det som en bubbla av reality check och vad fan händer nu??? Minns att vi va lediga 2 veckor, bara för att aklimatisera oss typ.. hahah! ta igen oss med vänner och hemmakvällsgodis. Sen började vi leta lägenhet och jag fick fasttjänst på torso. Vi hittade en lägenhet direkt. Visning på söndagen, skrev på tisdagen. Sen började renoveringen! Marcus höll på där dag och natt. Det blev klart i juli. Under tiden hade vi bott i Kvarnby. Men också i Budapest och jag i Stockholm hos Emelie <3 Sen flyttade vi in. Kändes som att bo på hotell, gick vilse påväg till badrummet. haha! Men vi stormtrivdes. Vi var mycket hos oss i somras, Emelie va hemma från New york (L), vi ordnade förfest inför big slap så att gänget från Sydney kunde komma och hälsa på då! Jag samlade tjejerna och vi var i Kalmar och hälsa på tjejerna från Aussie. Och vi va i stugan, spelade fotbollsgolf för första gången. Skitkul! Varje gång solen kom fram tog jag av tröjan, 1 min senare på med den för man frös, så höll de på. Men vi grilla massa korv och spela kort i skogen. En fördel där att om ett kort blåser ner från bordet gör de inget om de flyger iväg. Kan liksom bara springa efter det 200 meter om så krävs.. Jag jobbade hela sommaren. Men i vårt schema finns luckor och tar man då bara bort något pass kan de bli tillräckligt för en resa. Som i augusti när jag och Steffi flög till Barca i vanlig ordning. Helt underbart att bo med sin älskade vän mitt i barcelonetta, njuta av livet på bästa sätt. Dvs äta glass, dricka drinkar, läsa högt, va på stranden, dansa, shoppa och klia varandra på ryggen! haha. Sen till hösten fick jag ta ansvar för min oerhörda avslappnadhet/lyx/levalife period som varat ungefär forever. Så helvete vilken höst det blev. Heltidsjobb, heltidsstudier. Hösten har gått fort, det har den. Men vissa veckor var varje dag en kamp. Och det kändes just då tufft, men jag visste också om att det jag gör är banar väg för mig själv. Och Marcus och sofie hjälpte mig så himla mycket (pojkvän och klasskompis). Hade fan aldrig klarat det utan dem. Och mina andra vänner. Så tentorna blev avklarade och jobbpassen förbi. Jag fyllde år och marcus med och vi lyckades t.o.m fira ganska mycket och jag har bjudit hem varje sekund jag haft över för att fylla mitt liv med de ljus jag behövde för att klara allt, och sen visade det sig att jag behövde opereras 2 gånger. Bara små operationer. Men ändå. Kändes som jag inte hade tid att sova ens, och de hade jag inte heller. hahha! Men hösten flög förbi och jag är riktigt glad för allt jag fick gjort och för att jag ändå fick sett mina vänner då och då och dessutom lärt känna många nya. Vintern blev mysigare. Fortfarande mycket jobb men utan skolan samtidigt kändes det som rena semestern. Har haft det löjligt bra. Glöggkvällar, och utgångar (saknade verkligen att dansa och vara knäpp och galen under hösten) och massvis med mysiga kvällar tillsammans med Marcus och vänner. Inför nästa år väntar stora planer!!! Det får ni se när det kommer. Men resa är iallafall inbokad, och det känns skönt att få fortsätta med de spännande studier jag startat nu. Om två veckor har jag tenta i psykologi. ps jag hade massa ideer med detta inlägget igår när jag började skriva det, men nu har jag glömt allt så det blev inte riktigt så häftigt som förutsatt. hahaha. aja, vad kan man kräva av en bakfull människa som jobbar sin femte och sista dag denna veckan. Vill bara hem till marcus, sätta mig i soffan med massa filtar, dricka isvatten, äta glass och planera kryddiga maträtter till resten av veckan. ÄLSKAR stark mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0