Now we are free, lisa gerarrd

Ibland är blogga på jobb för mig, vad städa är när man ska plugga. Man gör liksom vad fan som helst för att inte göra det vettiga alternativet. haha. Sen vi pratade sist har jag varit i Kalmar. Det var först tjejmiddag i torso som jag och Anna anordnade. Blev så himla bra. Kanske tackade gud oss för att vi inte var så gnälliga? Vi fick veta att det skulle regna och blixtra så tänkte vi okej, utsikten vore trevlig när vi väl är i torso, men ska det nu bli grått och jävligt kan man iallafall hoppas på lite spännande blixtrar? Och vips så var regnmolnen som bortblåsta (antagligen var de bokstavligen bort blåsta haha) och istället så blev det en underbar solnedgång och en riktigt romantisk kväll. Oss tjejer emellan. Tidigt nästa morgon gick jag och Marcus upp, slängde ihop en resväska och hoppa i bilen. Vi körde inom mormors bageri, köpte våra favorit surdegsbullar med massa frö och vars en kaka. Jag köpte en chokladboll. Sen körde en timme - en och en halv sen kunde vi inte hålla oss längre!! Så vi stannade till vid vägen och hoppade bak i baksätet (tänkte sitta ute men de regnade) så vi dukade upp där bak med favoritpåläggen, bullarna och sen hade åt vi en stor ljuvlig frukost. Och chokladbollen va så himla god också. ja hela frukosten va så himla god. Svimmade nästan. Det är en väldigt positiv sak med att ständigt försöka va nyttig. De där sakerna man tidigare tagit förgivet, en kaka till kaffet en macka till frukost. De där sakerna blir så ljuvliga. Sen körde vi vidare upp till Kalmar och blev hämtade av Lisa på hotellet. Sen väntade en heldag. Vi käkade lunch ute, sen stack vi till tokige ture och köpte godis, sen till hamnen i kalmar. Sen gick vi till Ebbas mysiga etta och gjorde vid oss och sen mötte vi upp Bella för en picknick vid slottet. Drack vin och snackade tills det blev dags för Måns att uträda på stortorget. Först skulle vi bara hitta tusen olika buskar att kissa i. Det är det värsta med att dricka massa utomhus du blir så kissig att du glömmer allt annat i hela världen och vill bara kissa. Så kissar du. himmelskt. Sen går det fem min tills du känner likadant man bara COME ON. Men sen såg vi Måns. Sen stack vi ut på en bar i Kalmar och mötte upp tjejernas andra störtsköna vänner. Sen drog vi till en klubb i Kalmar. Jag tyckte den va skitkul. Vi dansa som bara den. Sen gick brandlarmet. Då va det läget att sticka. Marcus och jag däckade stenhårt på Scandic typ 4 på morgonen så de va en ren kamp att gå upp 10.15. Men frukostbuffen stängde 10.30 så vad gör man inte ;-))) Fast det enda jag pallade äta va typ honungsmelon. Fyfan vad gott det var. DE__HYDRATED. haha Sen mötte vi upp tjejerna igen och drack en frapino i gräset. det var assoligt. Då kom marcus på att espresso house har en app med massa sköna erbjudanden. Så vi gick dit en gång till och köpte mer fika. särhuven. Vi älskar att deffa vi älskar fan ännu mer att äta. Tillslut sa vi hejdå till tjejerna! Intensivt kul dygn med dem!! Sen körde vi hem, stackars marcus fick köra hem ocks ¨fast tanken va att jag skulle göra det. Men jag matade honom med godiset från dagen innan från tokige ture. Det va tur att jag körde till stugan så fick det kompensera lite. Påvägen hem körde vi till mina föräldrar och åt grillat med Mormor. Chillaste avslutet på en vecka. Sen väntade två tunga veckor på jobb. eller va det en tung? hmm.. iaf, tungt va det. hahha! Sen hade jag tjejkväll i lägenheten, Skitkul. Duka upp buffé men som vanligt var det mest drickan som gick åt! HAHHA. så fick offra mig på muffinsen osv dagen efter ;-) Vi dansa iaf som fan i typ 3 timmar på möbler och allt. Klubblina. Freee shots. skitfula shots. grädde, nån likör 43 och sen blåbärssoppa. nåja, fint behöver det inte va men ner ska det och vi hade skitkul! Sen vad mer? oj vad noga jag beskrev det ena och de andra kortfattat. kanske börjar få skrivkramp? Trodde bara man fick det när man skrev förhand men tydligen inte. Har iaf har en härlig vecka. Jobba mån,tis,ons , förmiddagspass. men masade kvällarna men nyttig mat och gymmet med marcus och gabbe. Torsdag hängde jag på soldäck i västra hamnen med emelie sofie och rebecca. ja som ni märker så sket jag blanka fan i Malmö festivalen i år. Trisst, lovar jag är inte så bitter och gnäller typ att de blir skräpigt och högljutt i stan. Det är bara det att jag har viljat träna varje dag, jag har jobbat mycket och har mycket att förbereda så har inte hunnit. Iaf. Jobbhelg och sista nyttiga dagarna i mitt deffmaraton på 10 dagar. Sen väntar registrering, frisörbesök och liknande på måndag. På tisdag åker jag :-)))))) to be continued. nu ska jag se om jag hittar lite bilder. PUSSS
PS JA jag är medveten om att mitt hår liknar skaftet på en sopborste på ena bilden. undrar själv vad fan som hände. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0