Heavy trafic, the symphonic version

Ikväll har jag varit på konsert och sett bandet min brossa är trummis i. Har inte följt med på jättelänge nu så det var väldigt roligt att se, dem va superduktiga:-) När jag kom hem klippte jag om min nightwish tröja till ett linne ist. Magtröje-linne som kan bli snyggt till ett par höga jeansshort till sommaren. Innan ikväll var jag på MAXI där det var fest. Massa gratis smakprov och jippo i samband med att den nya delikatessen öppnat. Ingen är gladare än jag (och möjligen babbeen) haha:D För nu kan man handla massa goda luncher där när man hoppar av bussen från lund. Och mkt lättare om man ska ha picknick osv. WIHO. Där fanns till och med sushi. Maxi står mig mycket nära. hahah. älskar livsmedelsaffärer in general. Alla olika städer och länder jag besökt vill jag alltid direkt kolla läger i deras mataffärer. (släpar med micke bland alla hyllor) Men som sagt MAT och MATLAGNING ett stort intresse!! T.ex. i Paris fanns inte pinnglass i affärer. Fick helt enkelt köpa bigpack för de gick verkligen inte att hitta. Och i England var det sällsynt med s.k. "färsk kött". Man var verkligen tvungen att ta sig till de stora affärna ex marks and spencer, tesco osv för att hitta köttfärs, fileer, kyckling fisk osv. I små affärerna (alltså inte löjligt små utan ändå vanliga affärer) fanns i princip bara konservkött.
Och i USA var där många livs där de hade grönsakerna paketerade i vakum, d.v.s att en sketen tomat va paketerad i en stort paket som kan liknas vid sådant som vi har kött i i Sverige. Och i Italien fanns där plast handskar överallt (sånna som man får med i hårfärgspaket) och de va regel att man skulle ha på sig dem när man pillade bland frukt och grönsaker. Ganska hygieniskt egentligen. I Wien i österrike hade den stora matkedjan BILLA (och sannerligen ingen annan mataffär för den delen) öppet på söndagar. Och de stängde tidigt på lördagar så de gällde att ha handlat hem inför helgen o planerat i god tid. Ni märker, de är en hel vetenskap! hahha

Godnatt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0