Silhouettes

Jag älskar choklad. Jag vill äta det till frukost lunch middag.
Idag åt jag det till fruskost. Problemet som normalt sätt finns (vilket jag eliminerat) är att denna typ utav frukost brukar vara mkt ofördelaktig för dig som vill vara smal, fast osv.Därför ska jag dela med mig av ett hett tips heheh.
Idag åt jag ultrafibergröt (fiberhavregryn utspätt med ren fiber kallat kruskakli) och en halv skivad banan och mjölk. Detta ger mig en väldig mättnad och det är det som är det viktiga med frukosten, om jag enbart hade ätit choklad hade jag blivit hungrig väldigt fort och ätit sönder mig resten av dagen. Efter gröten kokade jag kaffe och det är där choklad kom in i bilden;) Jag tog ca 70 gram lättkvarg (0,1 % fett) vilket motsvarar 38,5 kcal, sedan blandade jag i 2-3 tsk kakao vilket motsvarar ca 33 kcal, efter det smaksatte jag med valfritt många droppar stevia (naturligt sötningsmedel). Denna choklad mousse liknande röra hade en stark och ren smak utav choklad och en underbar konsistens. MMMMMmmmmmmmm. sammantaget: 71,5 kcal, men jag avrundar till 100. Sjukt va????

Om ni undrar mer om STEVIA, googla det. Alla har olika åsikter om det, men jag ska ärligt säga att jag tycker det är RIKTIGT bra i lägen som dessa. Jag rökar inte, snusar inte, någon liten last får man ha. Och det är knappast så att jag livnär mig på stevia (bakar kakor med stevia strösocker och tror att biffen är fixad;)) utan ett par droppar i olika sammanhang ibland flera gånger i veckan ibland dröjer det länge emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0