BIG no nos

Innan var det massa mat som jag inte tyckte om. (Fisk/skaldjur, tomat, ruccola, kaffe, thaimat, selleri, brieost, falukorv osv osv..) Men nu älskar jag nästan all mat.. Jag vet inte om det har med att göra att jag äter betydligt nyttigare/varierat nu eller om jag bara utvecklat helt nya smaksinnen. 
Ungsbakade rotfrukter,broccoli, grytor av ALLA slag, fisk,,, kyckling, köttfärs, nötkött, paprika, oliver, ALLA ostaaaaaaar mmmmm, soppor, grattänger, SALLAder, tonfisk, stekt lök, tzatziki, Kaffe, SUperfullkorniga bröd, mussli, flingor, youghurtar, filer, äggggggg, Majskolv, Rödbeta, kebab, bambuskott, cHampinjoner, hemmagjorda biffar, köttbullar, tofu, starka korvar, nötter, blomkål, Coleslaw, KeSO, ALLA frukter!!!!!!!!!!!!, chili, fefferonis, scones, starka starka smaker, indiska böngrytor, räkor, äpplejuice, BÄR, tomatsås, basilika, pesto, alla rätter ni kan komma på och jag gillar det, soya, wook, husmanskost, stekar, grillat, färskkost, gröt, grönsallad, gurka ALLA GRÖNSAKER.. MMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmm mat är underbart. 

Ändå finns det några få saker som jag VERKLIGEN inte tycker om och aldrig kan se mig själv äta någonsin!.
 

1. Chicken nuggets. Det är bara ett faktum. It will never happen.
2. Te. Absolut inte. Chai te smakar jag gärna en klunk utav högst 1 gång i månaden.
3. Kardemumma. Kommer undvika 4-life.
4. Vita rostemackor (bröd),,,,,, FRAMFÖRALLT dem som inte är rostade. Kan vara ett men sen min språkresa i england men redan innan dess höll jag mig gärna på en meters avstånd. Smälter samman till en motbjudande goja i munnen och gör principiellt större skada än nytta i kroppen.
5. Sötsursås Dont mention the war!
6. Kaviar kommer inte vara en del av mitt liv
7. Kokt potatis har jag aldrig aaaaaldrig gillat. Torrt, mjöligt, smaklöst, NYpotatis är en parantes som många vill höja men sanningen är att det goda med nypotatis ligger i det smälta smöret och pepparn, smaker jag njuter av på MÅnga andra sätt. 
8. Brulépudding och alla vidriga, smaklösa bakverk det finns där ute i världen.
9. Billys panpizza / piroger.. och likvärdiga halvfabrikat vill jag inte veta av för fem öre, Och med det motstrider jag inget ekonomiskt intresse... i regel är det betydligt billigare att göra saker själv, exempel baka bröd, göra mussli, göra salsa, köttbullar, soppor, såser osv från grunden.  

Nu ska jag färga mitt hår.

Kommentarer
Postat av: LINNÉA DAHLGREN

Wihoooo gillar heller typ inget av det du skrev, förutom TEEEEE <3<3<3 och kardemumma :) höhö

2012-04-11 @ 22:25:06
URL: http://linneadahlgren.blogg.se/
Postat av: Alicia

Hhahahaha sp ball, jag ääälskar Billys <333 i ugnen mumma!!!

2012-04-11 @ 23:11:11
URL: http://aalmeida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0