I love you

Idag dog världens finaste människa. Min morfar. Jag var ditt första barnbarn, och ditt enda tjejbarnbarn. Och det var speciellt för dig, morfar. Du var min trygghet i alla lägen och du skämtade tills sista stund. Jag var hemma hos dig och mormor i förrgår och höll dig i handen och du berömde min nya hårfärg. Du sa skämtsamt "Om jag inte hade varit gift höhö..". Men det var du. Du och mormor var gifta i över 50 år. Du var 13 år äldre än mormor. Men ni var ett ideal. Ni älskade varandra och tog hand om varandra alltid. När som helst vad som än jag ville berätta. Om jag var ledsen, bekymrad eller hade upplevt något kul, eller hade något kul att se framemot så var jag alltid välkommen hem till er. Hur fel jag än kunde ha, stod du alltid på min sida och vi var mycket nära. Jag har många bilder på hur jag som liten sover i din famn. Jag brukade sitta på ryggstödet på soffan och fixa frisyrer i ditt hår, medans du kollade på ditt älskade eurosport. Trots att jag är jätteledsen, vi alla är. Så har du levt ett lång och lyckligt liv. Det var du mycket stolt över. Du var en gottegris precis som jag. Du var verkligen något särskilt inga tomma ord. Jag skulle aldrig kunna skriva ner hela din fina personlighet här. Eller ens en bråkdel. Ditt liv var iallafall rikt på upplevelser och du har lämnat kvar många minnen och många människor som bryr sig om dig. Vi tar hand om varandra nu. Att inte kunna ta hand om dig själv var inget för dig morfar. Så när du nu väl var gammal och sjuk och hade accepterat livets väg, så stilla kom då döden, den kom som en vän. Den tog dig i handen och förde dig hem. Åke Nyman. Jag älskar dig, har alltid gjort, kommer alltid göra. RIP 



Men idag har inte varit en så hemsk dag som de låter. För imorse när jag vakna låg baby bredvid mig och i skolan chillade jag bara med mina fina vänner. Och bellaking bjöd mig på fika efter skolan och lina var också med. Och påvägen hem stack jag inom josse. Och snackade med henne, krya på dig<3 och med nettan. Och sen gick jag till Alicia och kollade på hennes fina kläder som hon hade fått hem. Trodde inte de gick så snabbt att få dem efter man beställt dem:O 2 arbetsdagar bara. Sen stack vi till vårt älskade maxi med ella och linnea och köpte godis. Sen har jag kollat lite på tv, chattat lite med emelie i stockholm och ska lägga mig och lyssna på mp3 nu. Imorogn är det fredag och jag har kvar godis från idag som jag ska äta till frukost och lunch. Sov gott kära du som läst detta. Kramar

Kommentarer
Postat av: Emelie Nyström

Lina<3 Jag kan nog inte ens föreställa mig saknaden av morfar <3 <3 jag blev tårögd av att läsa det här. krama om hela din familj jättemycket o jag älskar dig, PUSS!

2009-09-11 @ 00:00:26
Postat av: The Baron

Det enda som finns kvar är minnena och kärleken till de man älskade och som gick vidare till en annan dimension...

Vårda dem ömt så vårdar de dig och ger dig energi...



Livet är långt men blir väldigt kort om man inte vårdar sina minnen och kärlekar



Kramar...

2009-09-11 @ 00:24:12
URL: http://www.sajberconnect.com
Postat av: carolina

Beklagar sogren:(!!

Vet hur det känns :(

2009-09-11 @ 07:52:29
Postat av: linnéa

vila i frid <3

2009-09-11 @ 09:38:29
URL: http://linneadahlgren.blogg.se/
Postat av: alicia

ripu(L)

2009-09-11 @ 15:55:59
Postat av: Kikki

Fyfan vad sorgligt det är.. finns här<3

2009-09-11 @ 15:58:29
URL: http://kiixoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0