sagor för barn som är som du

Pappa skriker på mig och jag springer ner och ser U2 spela i berlin MTV, 20 år efter att muren revs. One love and Magnificent. Tårögd.  MÄKTIGT!! musik kommer aldrig ta slut. musik kommer aldrig sluta. fildelning är något helt annat. Fildelning är inget hot för melodin. Att uttrycka sig med musiken, behovet, viljan kommer aldrig försvinna.

Har varit på burlövcenter med mamma idag skulle hitta skor men slutade med jag istället kom hem med två sjukt fina plagg från bikbok, älskar den affären ska fan tömma den en vacker dag.
Sen är jag arg också. Alla andra verkar ha fått sitt engelskprovs resultat men inte jag. SLÅR VAD OM ATT HON HAR SLARVAT BORT DET OCKSÅ. inte nog med att hon är dålig sämre sämst i hela världen och jag slår vad på vad som att jag fått ig på provet precis som alla andra och precis som på alla andra saker med engelskan men hon kan ju ändå inte slarva bort det. Dåliga fanskapet. Om ni letar efter livetsplusmeny så hittar ni oss hos rektorn imorogn. Ska bli skönt.

Idag är det farsdag men även....

På denna bilden var allt väldigt annorlunda. Mormor och Morfar hade varit gifta i 50 år. Morfar sitter bredvid sin dotter. Mamma satt bredvid sin pappa. Mormor satt bredvid sin son. Lasse satt bredvid sin mamma.
Idag var det två månader sen jag träffade dig för sista gången morfar. Jag sa: vi ses imorgon.... :'(
Jag kan aldrig föreställa mig vad du gick igenom. Bakom ditt ansikte, under dina ögon. Du insåg. Vi förlorade dig. Du förlorade oss. Men vi är fortfarande tillsammans. Glöm inte det. Jag pratar fortfarande med dig och om dig. Vi är fortfarande tillsammans allihopa och du är fortfarande min morfar och min mammas far. Grattis på farsdag morfar. Och grattis pappa.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0