Angels fall first

http://www.youtube.com/watch?v=OFJv8yPGZxI !!!!



Ett halvår sen, denna månaden, sedan farmor dog. Och idag fyllde hon år. Hon skulle bli 76 år idag. När jag gick längst med stigen i minneslunden imorse, tittade jag på gräset och tänkte tillbaka. Till alla sommrar på torpet, alla äventyr. Farmor det var som om du förstod en. Fast att teknik och år stod mellan oss. Som när du hittade den täckningen som jag alicia och rudis ritade på torpet. Där vi skrev om alkohol, sex och skitsnack, och sen när du gav den till mig skratta du bara och sa "jag har också varit ung". Jag tittade på videon för ett tag sen. När du var med och skrapade triss i tv. Och du hälsade och vinkade till dina kära barnbarn lina och svante. Så stolt var du, och så stolta var vi. Jag minns tillbaka ett år. På din 75års dag. Du hade så mycket planer, du ville resa eller bjuda alla du kände. Men nu blev de inte så. Du låg på sjukhuset men vi kom och sjöng för dig och gav dig presenter. Du blev uppvaktad av alla du älskade. Den gången var sista gången, höll jag på att skriva, som vi pratade. Men det stämmer inte helt. För även om du inte kunde svara de senare gångerna vi träffades. Kanske inte se, inte minnas. Så vet jag att du hörde vad jag sa. Och de var det viktiga. Jag tänker fortfarande på dig varje dag farmor. Det är som om du fortfarande finns. Kanske finns du fortfarande. Grattis på födelsedagen.
Älskar dig

p.s snart sticker jag och alicia<3

Kommentarer
Postat av: Linnéa Dahlgren

Och så börjar Linnéa gråta :(



Grattis på din farmor och vila i frid<3

2009-07-10 @ 13:32:14
URL: http://linneadahlgren.blogg.se/
Postat av: alicia

lide tårögd :'( grattis löns farmor

2009-07-10 @ 13:49:45
Postat av: Johanna

Man blev helt ledsen när man läste det :( och hittade hon verkligen den lappen?:O hahahhaha!

men grattis till din söta och snälla farmor!<3

2009-07-10 @ 19:42:10
URL: http://johannarundgren.blogg.se/
Postat av: gabriela

jättefint skrivet

grattis till din farmor som nu vilar i frid<3

2009-07-10 @ 23:18:59
URL: http://tgabriela.blogg.se/
Postat av: Malin

gud va fint skrivet gumman! tårarna va fan nära!!! <3

2009-07-14 @ 19:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0